Συμμετοχή της Στ’ τάξης του σχολείου μας στην Παγκόσμια Ημέρα Μέλλοντος 2022.
Μπορούμε να διαμορφώσουμε το μέλλον; Οι πράξεις του σήμερα μπορούν να επηρεάσουν το μέλλον; Γιατί είναι σημαντική η εκπαίδευση στις σκέψεις για το μέλλον; Αυτά και άλλα πολλά μας απασχόλησαν σήμερα, 2 Δεκεμβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το μέλλον 2022.
Ευχαριστούμε τον Dr Γιώργος Προφητηλιώτης από το ΙΤΕ και το δίκτυο “Πράξη” (Δίκτυο Διάχυσης Τεχνολογίας) για την αποδοχή της πρόσκλησης να μας ενημερώσει με τηλεδιάσκεψη για την Παγκόσμια Ημέρα και για το τι συμβαίνει Παγκοσμίως στον εκπαιδευτικό χώρο σχετικά με αυτό το θέμα.
Η μέρα συνεχίστηκε με δραστηριότητα από το βιβλίο “Παίζοντας με το Μέλλον” που στόχο είχε το πώς αντιλαμβάνεται ο καθένας διαφορετικά την έννοια του μέλλοντος. Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με τις κάρτες “Ένα αντικείμενο από το μέλλον” όπου οι μαθητές πρέπει να αφηγηθούν (γραπτά) μία ιστορία ενός αντικειμένου, μία συγκεκριμένη πολιτισμική δημιουργία, που αποκαλύπτει κάτι σχετικό με το πόσο διαφορετικό είναι το μέλλον από το σήμερα.
Η UNESCO από το 2012 προωθεί τον Αλφαβητισμό για το Μέλλον ως μία ήπια δεξιότητα που μας επιτρέπει:
α) Να γνωρίζουμε γιατί είναι σημαντικό να φανταζόμαστε το μέλλον και
β) να μάθουμε με ποιον τρόπο αυτό γίνεται.
Μας επιτρέπει να κατανοούμε τις πηγές του φόβου και της ελπίδας και βελτιώνει την ικανότητά μας να εκμεταλλευτούμε τη δύναμη των εικόνων του μέλλοντος, ώστε να μπορούμε να κατανοήσουμε την ποικιλομορφία τόσο του κόσμου γύρω μας όσο και των επιλογών που κάνουμε.