• +30 2299042390
  • Π. Μελά 20, Κερατέα 190 01, Ελλάδα
  • mail@2dim-kerat.att.sch.gr
  • Τα νέα του σχολείου μας

    Ερευνητικό – πιλοτικό πρόγραμμα: Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης

    Η συμμετοχή μας στο πιλοτικό πρόγραμμα του ΕΚΠΑ προήλθε ως ανάγκη υποστήριξης της φιλοσοφίας του σχολείου μας, για τη διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών μεθοδικά και συστηματικά  με τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων και μέσων.

    Δώδεκα εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΠΕ70, ΠΕ05, ΠΕ06 μόνιμοι και αναπληρωτές αποτέλεσαν τους Ομότεχνους. Το πρόγραμμα είχε την υποστήριξη της σχολικής κοινότητας.

    Ομαδοποιώντας τις εντυπώσεις μας καταγράφονται τα εξής:

    • Η μεθοδολογία και τα εργαλεία που μελέτησαν οι εκπαιδευτικοί και η ασφαλής εφαρμογή αυτών, οδήγησαν στην ανάπτυξη ικανοτήτων που επιτυγχάνουν τη μεταγνώση, τόσο στην επαγγελματική τους μάθηση όσο και στο περιβάλλον μάθησης που δημιουργούν για τους μαθητές τους.
    • Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας που δημιουργούν κοινό κώδικα κάνοντας την επικοινωνία άμεση και ουσιαστική, καθώς γίνεται μεθοδικά και συστηματικά. Ανταλλαγή ιδεών που οδηγούν σε συνεχείς συνεργασίες μέσω της ανατροφοδότησης, της ενθάρρυνσης και της επιβεβαίωσης.
    • Ο εκπαιδευτικός έχει τη γνώση και τον έλεγχο των διαδικασιών μάθησης και της αποτελεσματικότητάς τους. Η απόκτηση σαφούς εικόνας δυνατοτήτων και αδυναμιών, τα εργαλεία και η μεθοδολογία τον ωθούν σε συνεχή αυτοαξιολόγηση.
    • Προωθείται η εξωστρέφεια ανοίγοντας την πόρτα της τάξης μας.
    • Η συνεργατική αυτή πρακτική γίνεται παράδειγμα και για τους μαθητές.

    Η στενή συνεργασία των ομοτέχνων, ο συντονισμός και η υποστήριξη από την ερευνητική ομάδα  βοήθησαν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες, η αρχική ανησυχία για τη σωστή διαχείριση και αξιοποίηση του υλικού του προγράμματος και η διστακτικότητα στο στενό πλαίσιο ζευγαριών ομοτέχνων.

    Η ανάπτυξη και η εφαρμογή της συνεργατικής αυτής πρακτικής ενσωματώθηκε στο σχολικό γίγνεσθαι και αλληλεπίδρασε με τον προγραμματισμό και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας καθώς και τον θεσμό του Συντονιστή και του Μέντορα.

    Οι διεργασίες, ο βαθμός ικανοποίησης και η ευχέρεια στην εφαρμογή της αλληλοπαρατήρησης έχουν δημιουργήσει το κατάλληλο έδαφος για τη συμμετοχή μας στην επόμενη φάση του πιλοτικού προγράμματος και την εμπλοκή και άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου μας.